Z wizytą w Tyrolu - Highline 179 oraz Plansee

Dziś mam dla Was przewodnik z krótkiego, jednodniowego wypadu do Austrii. Staram się sumiennie realizować moje postanowienia noworoczne, a właśnie jednym z nich było wybranie się na krótką wycieczkę przynajmniej raz w miesiącu. Cieszę się, że przynajmniej z realizacją tego postanowienia nie mam problemu. Tym razem celem wyprawy był most wiszący Highline 179 oraz jezioro Plansee, oba te miejsca znajdują się w Austrii, tuż przy granicy z Niemcami.


Jak dojechać?
- samochodem, mieszkam w okolicy, także bez problemu pokonałam tę trasę autostradą w niecałe dwie godziny, podróżując z Polski niestety zajmie wam to więcej czasu, poniżej trasa z Krakowa
- pociągiem do stacji Reutte a następnie autobusem do stacji Ehrenberger Klause
samolotem, najbliższe lotniska to:
Memmingen  84 km
Innsbruck 90 km
Monachium 150 km



Highline 179

Highline 179 znajduje się w małej austriackiej miejscowości Reutte, w Tyrolu. Most został udostępniony do użytku dla zwiedzających w listopadzie 2014 roku i był wtedy najdłuższym (406 m) wiszącym mostem w stylu tybetańskim. Obecnie, został zepchnięty na dalsze miejsca w tym chlubnym rankingu, jednak turyści wciąż tłumnie przybywają, aby przespacerować się między ruinami zamku Ehrenberg a fortem Claudia. Nie bez przyczyny, Highline 179 jest reklamowany hasłem blick mit kick (view with a thrill). Naprawdę poczujecie dreszczyk emocji, no chyba że takie wysokości nie robią na was wrażenia, w takim wypadku w pełni możecie się skupić na podziwianiu widoków. Długo zastanawiałam się, czy z moim lekiem wysokości jest to atrakcja dla mnie, ale postanowiłam się przełamać. Muszę przyznać, że było ciężko, ale nie patrzyłam w dół i dałam radę. No i nie ma co ukrywać, jestem z siebie bardzo dumna.

Bilet wstępu na most kosztuje 8 euro i w tej cenie macie przejście po nim tam i z powrotem. Bilety są dostępne w kasach oraz bezpośrednio w biletomatach przy moście. Do tego musicie przygotować 4 euro opłaty za parking, jest to jednak jednorazowa kwota za cały dzień postoju. Atrakcja jest otwarta codziennie od 8 do 22.  Jeżeli obawiacie się, że nie dacie rady przejść mostem, warto wybrać się na wzgórze, gdzie znajdują się ruiny zamku Ehrenberg, skąd również rozpościera się przepiękny widok. No i nic was to nie kosztuje. Ja do Reutte wybrałam się dwa razy, raz w maju, a następnym razem w styczniu.








Plansee

Jeżeli jesteście już w Reutte, grzechem byłoby nie wybrać się nad jezioro Plansee. Jest to jedne z najładniejszych jezior w tym regionie. Plansee jest oddalone od Highline 179 o jedyne dziesięć kilometrów, a podróż zajmuje mniej niż 10 minut. Z powodu ograniczonego czasu, musieliśmy się zadowolić krótkim popytem. Jednak, na pewno wybierzemy się tam jeszcze raz w porze letniej na cały dzień, żeby pospacerować wokół jeziora do woli.















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Better Me , Blogger