Domowe spa. Zabieg pielęgnicą do włosów.

Staram się dbać o moje włosy najlepiej jak mogę. A uwierzcie mi, nie są one najłatwiejsze do ujarzmienia. Jakiś czas temu usłyszałam o zabiegu pielęgnicą do włosów. Na tyle mnie on zainteresował, iż postanowiłam zakupić swoje własne urządzenie. Szybko obliczyłam, że chodzenie na takie zabiegi do fryzjera jest nieopłacalne, gdyż za pielęgnice zapłaciłam 320 zł, ampułka na jeden zabieg kosztuje 12 zł (można kupić też specjalną maskę, której użycie jest jeszcze bardziej opłacalne). Z kolei, cena jednego zabiegu u fryzjera waha się od 40 do nawet 80 złotych. Także stwierdziłam, że zaryzykuje i nie żałuje.




Czym jest pielęgnica do włosów? To urządzenie z wyglądu bardzo podobne do prostownicy, jednak o zupełnie innym działaniu. Pielęgnica w przeciwieństwie do swojej bliźniaczo podobnej siostry  nie niszczy nam włosów, ale dzięki emitowanym ultradźwiękom pomaga składnikom odżywczym  zawartym w maskach lepiej się wchłonąć. Zwiększa ich absorpcje nawet o 40-60%. Warto jednak pamiętać, że aby pielęgnica mogła zadziałać prawidłowo, musimy użyć kosmetyków, które w swoim składzie nie zawierają silikonów.

Jak wykonać taki zabieg pielęgnicą?

Myjemy włosy szamponem bez silikonów. Ja używam do tego celu szamponu babydream z Rossmanna, a następnie spłukujemy dokładnie włosy letnią wodą. Suszymy włosy tak, aby w 80% były wilgotne. Ja po prostu zawijam je na chwilę w turban. Następnie dzielimy włosy na pasma i nakładamy na nie odżywkę, maskę czy też ampułkę. Odczekujemy 15 min i zaczynamy zabieg. Przeciągamy pielęgnicą każde pasmo 3 do 5 razy tak, aby wszystkie składniki odżywcze zawarte w kosmetyku mogły zadziałać na włosy. Po zakończeniu zabiegu odczekujemy jeszcze 15 minut i spłukujemy włosy letnią wodą. Stylizujemy według uznania. 

Jak często wykonujemy taki zabieg?

Na początku dobrze jest wykonać serię 8 zabiegów co tydzień przez okres dwóch miesięcy. Potem używamy pielęgnicy według potrzeb raz na dwa, trzy tygodnie. U mnie efekty stały się widoczne po mniej więcej sześciu zabiegach- włosy były w dużo lepszej kondycji. Zabieg pielęgnicą stał się teraz jednym z elementów mojego domowego, cotygodniowego spa.

Jeżeli chcecie zobaczyć jakich kosmetyków używam do tego zabiegu, to zapraszam do lektury tego postu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Better Me , Blogger