Gdzie zjeść i wypić we Lwowie?

Przychodzę do Was z listą kawiarni, restauracji, barów we Lwowie, w których miałam okazję się stołować. Pokaże zarówno te warte polecenia, jak i te trochę miej przeze mnie lubiane. I odpowiem na pytanie czy śniadanie w Restauracji Baczewski jest warte stania, w czasem nie małej, kolejce?


1. Chleb i wino
AdresVirmens'ka 15
Restauracja ze wspaniałym wnętrzem. Chyba ze wszystkich miejsc tutaj najbardziej urzekł mnie wystrój. Na ścianach można podziwiać odnowione polskie napisy, a w środku panuje półmrok. Burger był w porządku, jednak frytki lekko przesolone. Do tego piwo z duuużym dodatkiem imbiru. Ogółem polecam!





2. Bańka
Adres: Kryva Lypa Passage 7
W tym miejscu wszelakie dania i napoje są podawane w słoikach. Wystrój kojarzy mi się trochę z PRL- em.  Jadłam tam kebaba z frytkami i muszę przyznać, iż był naprawdę smaczny. 





3. Dom legend
Adres: Staroievreiska 48
To słynna knajpa z trabantem na dachu. Nie miałam okazji tam nic jeść, jedynie wybrałam się na piwo, gdyż bardzo chciałam zobaczyć to popularne miejsce. Warto wybrać się do Domu Legend, aby zobaczyć panoramę Lwowa z samego dachu oraz klimatyczny wystrój lokalu. Spieszcie się, ponieważ ostatnio doszły mnie niepokojące słuchy jakoby restauracja miała zostać zamknięta.  

4. Lwowska Manufaktura Czekolady
Adres: Serbska 3; Sichovyk 5; Lyubinska 168; Stryiska 30 
Kawiarnia z pięknym wystrojem, świetną czekoladą, kawą i ciastami.  Na samej górze znajduje się mały taras widokowy ze stolikami, więc jeżeli mamy szczęście to raczymy się pysznymi wypiekami ze wspaniałym widokiem na Lwów.



5. Pijana Wiśnia
Adres: Kam'yanytsya Haslyarivsʹka, Rynok Square 11
Bar ze słynną wiśniową nalewką. Aczkolwiek, nie jest to typowy bar ze stolikami. Wnętrze jest bardzo małe. Stoliki są, owszem, ale jedynie takie, przy których można stać. Nie mniej jednak, z tego co zaobserwowałam, lokal nie narzeka na brak odwiedzających.  




6. Doktor Faust
Adres: Virmens'ka 14
Restauracja, która mnie nie zachwyciła, ale też nie rozczarowała. Trochę słaby wybór dań, ale za to całkiem klimatyczne wnętrze nawiązujące swoją tematyką do Doktora Fausta oraz wspaniała nalewka.  




7. Puzata Chata
Adres: Prospekt Szewczenki 10; Sichovykh Striltsiv 12 
Ten lokal najmniej przypadł mi do gustu. Wydaje mi się że, to dlatego iż kojarzy mi się z barem szybkiej obsługi. Nie mniej jednak wiem, że wielu moich znajomych będąc we Lwowie, stołuje się w tym miejscu, tylko i wyłącznie! (Cóż za ignorancja). Wybór dań jest spory, ceny przystępne, jedynie duszy brak.

8. Gazowa Lampa
Adres: Virmens'ka  20
Knajpa z klimatem. Żeby wejść do środka musimy poczekać na zielone światło, gdyż na schodach obowiązuję ruch jednokierunkowy:) Specjalnością lokalu są nalewki podawane w próbówkach, których nazwy wiążą się z Ignacym Lukasiewiczem i jego wynalazkiem lampą gazową. 

9. Teatr Piwa "Prawda"
Adres: Torhovyy Dim Tsipperiv, Rynok Square 32
Nie miałam okazji jeść w owym miejscu (jedynie pić), ale za to mogę je poleć ze względu na wybór piwa 
jaki posiada w swojej ofercie. Na parterze znajduję się sklep, w którym można dokonać zakupu pamiątek 
(alkoholowych przede wszystkim).



10. Restauracja Baczewski
Adres: Shevska 8
To zdecydowanie moje ulubione, kulinarne miejsce we Lwowie. Od razu zaznaczam, że nie miałam okazji jeść tutaj obiadu, ale uczestniczyłam w słynnym śniadaniu u Baczewskiego. 
I tak mi się spodobało za pierwszym razem że  następnego dnia postanowiłam ponowić wizytę. Klasyczna muzyka na żywo, wspaniały wystrój z dominująca zielenią czynią to miejsce naprawdę wyjątkowym. Cena śniadania to około 16 zł i w tej cenie mamy jedzenie w formie szwedzkiego stołu oraz do wyboru kawę lub herbatę oraz kieliszek wódki lub lampkę szampana. My udając się do Lwowa we wrześniu, na szczęście uniknęliśmy stania w gigantycznych kolejkach, jednak z tego co słyszałam, w sezonie są one naprawdę spore.




A wy jakie restauracje polecacie we Lwowie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Better Me , Blogger