Sobotnie nawyki dla lepszej organizacji całego tygodnia

Wszystkie moje sobotnie nawyki mają za zadanie ułatwić mi funkcjonowanie na przestrzeni całego tygodnia. Sprawiają, że cały roboczy tydzień da się przetrwać bezboleśnie. Sobota to dzień, w którym znajduję czas na aktywności i przyjemności, na które nie mam czasu od poniedziałku do piątku. Jeżeli jesteście ciekawi jakie to czynności to zapraszam do dalszej lektury.


1. Sprzątanie.
Zazwyczaj w ciągu tygodnia nie mam czasu na gruntowne porządki. Oczywiście staram się  sprzątać na bieżąco i odkładać  rzeczy na miejsce. Mam taką małą zasadę, że sprzątam zawsze kiedy czekam, np. na zagotowanie wody czy zblendowanie mojego smoothie. Jednak na generalne porządki z myciem podłóg włącznie czas znajduje w sobotę. 

2. Zaplanowanie outfitów na cały tydzień.
  • pranie, suszenie, prasowanie
Sobota dla mnie to tzw. dzień prania. Po wysuszeniu wszystkich rzeczy i zawieszeniu ich na wieszakach w szafie kompletuje garderobę na cały tydzień. Jeżeli jest taka potrzeba to prasuje dany element garderoby. 
  • wybór outfitów                                                                                                                        
Zazwyczaj wybieram ubrania na cały tydzień i wieszam je na wieszakach z przodu szafy więc gdy nadejdzie dany dzień to wyjmuje outfit z szafy bez zbędnego zastanawiania się. 

3. Zaplanowanie posiłków i zakupy.
  • wybór menu i zakupy
Na zakupy w tygodniu raczej mam mało czasu także sobota jest także moim dniem zakupowym. Zanim wybiorę się na zakupy, siadam i wybieram menu na cały tydzień. Wypisuje produkty, które aktualnie się skończyły lub ich nie posiadam tak, aby o niczym nie zapomnieć. Jedyne artykuły spożywcze, które dokupuje w tygodniu to pieczywo, więc nie tracę czasu na bezsensowne chodzenie po sklepie i rozmyślanie czego jeszcze potrzebuje. 
  • wstępne przygotowanie dań
Kolejny aspekt związany z zakupami i posiłkami który ułatwia mi tydzień to wstępne przygotowanie dań. Zdradzę wam kilka trików. Do małych woreczków strunowych pakuje porcje owoców i warzyw na moje poranne smoothie. W tygodniu wyciągam tylko woreczek z zamrażarki i wkładam jego zawartość do blendera oraz dodaje mleko roślinne. Warzywa, których będę używać również są odpowiednio przygotowane do obróbki, w miarę możliwości obrane i pokrojone.

4. Self care czyli spa day. 
O mojej sobotniej beauty rutynie napiszę nieco więcej w osobnym poście. Jednak zawsze po dopełnieniu wszystkich sobotnich obowiązków znajduję czas również  dla siebie. Taki czas tylko dla mnie pozwala mi się zrelaksować po całym tygodniu pracy i zadbać o siebie.

5. Zaplanowanie nowego tygodnia i analiza starego.
Sobota to również czas na przemyślenia i podsumowanie zeszłego tygodnia. Przeglądam wszystkie rachunki i uzupełniam budżet, patrze ile zadań z tych założonych udało mi się wykonać. Planuje cały następny tydzień w moim Bullet Journalu. Kiedyś wyznaczałam sobie zadania dzienne, jednak od pewnego czasu lepiej sprawdzają się u mnie zadania tygodniowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Better Me , Blogger