Jak produktywnie spędzić czas w domu na kwarantannie?

Przygotowałam dla Was małą listę inspiracji na długie dnie spędzone na kwarantannie. Lista ta będzie  przydatna nie tylko teraz, kiedy spędzamy praktycznie każdą chwilę w domu, ale również, kiedy mamy nadmiar wolnego czasu i nie wiemy co ze sobą zrobić. Brak Wam pomysłów? To zapraszam do lektury.




1. Porządki w garderobie.
Zaczynam od tego, że gromadzę wszystkie moje ubrania w jednym miejscu, a następnie sortuję je na kategorię, tak abym widziała ile mam sukienek, spodni, koszulek, swetrów, itp. Dalej przeglądam wszystkie rzeczy i zastanawiam się nad każdą- kiedy ją miałam na sobie, czy ją lubię, czy nie jest może za mała, abo zniszczona. Rzeczy, których już nie założę sortuję do oddania albo sprzedaży. Wtedy też robię sobie w głowie plany outfitów, także kiedy otwieram szafę, wiem co mogę na siebie założyć.

2. Porządki w dokumentach.
Kolejny bardzo ważny element generalnych porządków, na który nie mamy zazwyczaj czasu. Wygrzebuję wszystkie dokumenty, które z jakichś powodów nie zostały przejrzane. Wyrzucam stare paragony i faktury na produkty, którym skończyła się gwarancja.  Resztę segreguję i wkładam do mojego organizera, tak aby potem w razie potrzeby szybko odnaleźć potrzebny dokument.

3. Czytanie książek.
Nie pamiętam, kiedy ostatnio miałam tyle czasu na czytanie. Zamówiłam hamak i planuje spędzać długie godziny na balkonie czytając. Na szczęście przed zamknięciem bibliotek zdążyłam zaopatrzyć się w książki, mam też w kolejce kilku nieprzeczytanych e- booków. Dodatkowo ściągnęłam sobie kilka interesujących mnie pozycji, dzięki usłudze Empik premium, która teraz przez dwa miesiące dostępna jest za darmo.

4. Oglądanie filmów/seriali.
Nadrabiam też sporo zaległości filmowych i serialowych. Głównie serialowych, gdyż jestem team serial. Zdarza mi się obejrzeć film, ale raczej rzadko. Jeżeli macie do polecenia jakiś dobry film, to podzielcie się w komentarzu. Za mną dwa sezony Sex education,  siedem (!) sezonów Homeland (niestety ósmy, ostatni sezon nie jest jeszcze dostępny na platformie Netflix)Toy boy, dwa najnowsze sezony Szkoły dla elity, a w kolejce czeka najnowszy sezon Domu z papieru. Następne pozycje w kolejce to  Dark i Telefonistki. Jeżeli macie swoją serialową listę najwyższy czas zacząć odhaczać z niej kolejne pozycje. 

5. Zakupy online.
W obecnej sytuacji nie możemy chodzić po sklepach, ale za to możemy robić zakupy online, oczywiście z uwzględnieniem wszelkich środków ostrożności. Zamawiajmy do paczkomatów lub też uzgodnijmy z kurierem najbezpieczniejszą formę dostawy. Robiąc zakupy w sieci, wspieramy przedsiębiorców w tym trudnym czasie. Taka forma zwiększa również szanse, że nasze zakupy będą bardziej przemyślane. Osobiście mam w końcu czas, żeby wybrać meble i dodatki, które będą  mi potrzebne po remoncie, przez Internet robię też zakupy kosmetyczne. 

6. Porządki w laptopie.
Skoro robimy porządki w domu, to dlaczego nie w laptopie. Zawsze zaczynam od odgruzowania pulpitu, gdyż tam zwykle lądują przydatne i te mniej przydatne pliki. Nie lepiej jest w folderze pobrane. Znajdują się tam przeważnie e- booki, różnego rodzaju wyzwania motywacyjne i ćwiczenia  w formacie pdf, którymi się zainteresowałam, ale niestety nie miałam czasu się w nie zagłębić. Przeglądam też zapisane zakładki. Zawsze, kiedy napotkam interesujący artykuł lub bloga dodaje tę zakładkę do ulubionych, najwyższa pora przeczytać zaległe publikacje. 

7. Wywołanie zdjęć i zrobienie albumów.

Z wywoływaniem zdjęć jestem prawie na bieżąco, został mi tylko ostatni rok do posegregowania w folderach i wybrania tych klatek, które znajdą się w albumie. Zamierzam również zrobić ramkę ze zdjęciami wyglądającymi jak polaroidy. Na początku czeka mnie jeszcze przeróbka zdjęć, tak aby wyglądały jak najlepiej.

8. DIY
Podczas kwarantanny zainteresowałam się również tematem DIY. Nie mam zbytnio zdolności artystycznych, ale to mi wcale  nie przeszkadza. W planie mam przerobienie czarnej ramki na złotą oraz zrobienie domowych odświeżaczy powietrza. Chciałabym również spróbować wykonać kule do kąpieli, ale nie wiem, czy akurat to zadanie nie przerośnie moich zdolności.

9. Aktywność fizyczna w domu.
Kwiecień miał być miesiącem, w którym powrócę do treningów na siłowni. Tak się jednak z wiadomych przyczyn nie stanie. Dlatego wybrałam opcję ćwiczeń w domu. Jak to mówią, lepszy rydz niż nic. Aktualnie jestem w trakcie wykonywania wyzwania z Moniką Kołakowską, które możecie znaleźć na jej kanale na YouTube. Dorzucam do tego 40-50 minut jazdy na zapomnianym rowerku stacjonarnym oraz 7 minut porannej jogi

10. Joga, medytacja.
W ramach zachowania higieny umysłu staram się praktykować chociaż po kilka minut dziennie medytację i uważność. Ukończyłam już siedmiodniowy kurs wprowadzający w tajniki medytacji w aplikacji Intu. I zamierzam kontynuować tę przygodę. 

11. Nauka języka.
Koniec z wymówkami, że brak mi czasu na naukę języka hiszpańskiego. Codziennie starałam  się poświęcić przynajmniej pół godziny na naukę tego języka, a teraz planuję zwiększyć ten czas do godziny. W końcu i tak mam go sporo. Korzystam z aplikacji Duolingo, ćwiczeń online, Internetu i papierowych książek.

12. Planowanie podróży.
Kiedy jak nie teraz. To bardzo dobry czas, żeby usiąść i zaplanować kolejne podróże na bliżej nieokreśloną przyszłość. Oglądam sporą ilość vlogów podróżniczych, wyszukuje ciekawe miejsca, czytam blogi. W związku z epidemią przepadły mi trzy wyjazdy, ale za to mam czas, aby jeszcze lepiej zaplanować te podróże. Bo jak mówią, co się odwlecze to nie uciecze. 

13. Spotkanie z kulturą.
Jedynym małym plusem w tej całej sytuacji jest fakt, że nie musimy wcale wychodzić z domu, aby spotkać się z kulturą. W  sieci organizowane są koncerty online z domów artystów, jak na przykład Męskie Granie (transmisje można obejrzeć na profilu Męskiego Grania na Facebooku lub na YouTube). W marcu wzięłam udział w Domowym Festiwalu, który był transmitowany za darmo poprzez Instagram. Jeżeli ktoś woli muzykę klasyczną, to Filharmonia Narodowa również transmituję swoje koncerty. Na stronie niateka.pl możecie za darmo obejrzeć spektakle teatralne i operę.  A takich miejsc w sieci gdzie za darmo uczestniczycie w wydarzeniach kulturowych jest dużo więcej.

14. Eksperymenty w kuchni.

Kucharka ze mnie marna, ale nie poddaję się. Wyszukuję proste przepisy w Internecie i modyfikuję je tak, aby były one jeszcze prostsze. Ostatnio zrobiłam banalnie łatwe fit tiramisu, a muszę nieskromnie powiedzieć, że było bardzo smaczne. Zakupiłam też e-booka z przepisami na proste i zdrowe obiady wegańskie Ireny Owsiak, i już przetestowałam z niego dwa dania. Zajrzę może również do e- booków Owsianej, które kupiłam, już jakiś czas temu, niestety przepisy były dla mnie zbyt skomplikowane i nie posiadałam większości składników. Kto wie, może teraz podejmę się wyzwania. 

15. Dbanie o siebie.

Nie zapominajmy też w tym czasie zadbać o siebie. Jeżeli mamy ochotę nic nie robić i porządnie odpocząć to tak zróbmy. Te powyższe pomysły mają być jedynie inspiracją, a nie obowiązkową listą do odhaczenia. Kiedy tego potrzebuję, również się zatrzymuję i odpoczywam. Staram się też zadbać o moje ciało. Co jakiś czas organizuję sobie mały day spa. Jeżeli chcecie się dowiedzieć, co wtedy robię to kliknijcie tutaj.


A jakie są wasze plany kwarantannowe? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Better Me , Blogger